Direktlänk till inlägg 4 juli 2008

Ett nådens år från Herren

Av Deborah och John Petersén - 4 juli 2008 23:35

"Herrens Ande är över mig. Herren har smort mig att komma med goda nyheter till alla som lider och har det svårt. Han har sänt mig för att trösta dem som är sorgsna, att förkunna frihet för dem som är fångar och att öppna de blindas ögon. Han har sänt mig för att tala om för dem som sörjer att tiden har kommit då Guds välbehag vilar över dem, och att vredens dag är inne för deras fiender.

Åt alla som gråter i Israel ska han ge skönhet i stället för aska, glädje i stället för sorg, lovsång i stället för hopplöshet.Gud har planterat dem, och de står där i rättfärdighet, som starka och sköna ekar till hans ära.

De ska bygga upp de gamla ruinerna och reparera de städer som länge legat öde. De ska återuppliva dem trots att de varit tomma i flera generationer.

Utlänningar ska bli era tjänare. De ska valla era hjordar, plöja era åkrar och sköta era vingårdar.

Ni ska kallas Herrens präster, vår Guds tjänare. Ni ska få rikligt med skatter från många nationer, och deras rikedomar ska bli till glädje för er.

I stället för skam och vanära ska ni få dubbelt igen av allt gott.

Jag, Herren, älskar rättvisa. Jag hata brott och allt som är orätt. Jag ska troget belöna mitt folk för deras lidande och ingå ett evigt förbund med dem.

Deras ättlingar ska bli kända och ärade bland alla folk. Alla ska inse att de är ett folk som Gud har välsignat.

Låt mig tala om för er hur glad Gud har gjort mig! Han har klätt mig i frälsningens mantel och i rättfärdighetens dräkt. Jag är som en brudgum uppklädd för bröllopet och som en brud smyckad med alla sina juveler.

Herren ska visa världens folk sin rättvisa. Alla ska prisa honom. Hans rättfärdighet ska vara som ett knoppande träd eller som en trädgård tidigt på våren, full av plantor som växer upp inför alla folk."

Denna blogg är exklusivt riktad till dig som är en bekännande kristen och riktad som en tröst, uppmuntran och en försäkran. Detta år 2008 så talar Gud till Sitt folk världen över och i synnerhet till dem som bor i det sekulariserade länderna. Han talar, vår Fader Gud i himlen, genom profetior, genom under och mirakler, på ett alldeles speciellt sätt som aldrig tidigare har hänt. Och Han kan tala just till dig, du svenska kristne, som har drabbats så hårt av försagdhetens och fruktans ande. Gud vill göra dig FRI från fruktans bojor, från rädslans fängelse och göra dig stridsduglig - övervinnare, ja, till och med segrare i den slutliga striden. Därför att, som Bibeln säger i Ps.45:8 - "Du älskar det som är gott och hatar det onda. Därför har Gud, din Gud, gett dig mer glädje än någon annan."
Eller du kommer att bli som i Jer.17:8  "Han är som ett träd, planterat utmed flodstranden med sina rötter djupt nere i vattnet. Ett sådant träd skadas inte av hetta eller far illa av månaders torka. Dess löv är alltid gröna, och det kan alltid bära ljuvlig frukt."


Vidare: som det står i Sefanja 3:14  "Sjung, dotter Sion! Jubla, Israel! Var glad och fröjda dig av hela ditt hjärta!"
Dessutom säger Herren i Sakaria: "Kom till denna trygga plats, ni alla fångar, för det finns fortfarande hopp för er! Jag lovar att ge dubbelt igen av mina välsignelser för alla era olyckor!"

Sen också, våra kära vänner i Jesus Kristus, vill jag påminna er om att Guds kärlek och Jesus Kristus nåd och den Helige Andes delaktighet gavs till er när ni blev frälsta. Vi  citerar Jes.12:2  "Ja, Gud har kommit för att hjälpa mig! Jag ska lita på honom och inte vara rädd, för Herren är min starkhet och min sång. Han ska bli min frälsning."

 
Till sist bara. En liten uppmaning från oss - tugga på dessa Bibelord som om det vore den dyraste, finaste rätten ni kan tänka er och känn hur fruktan släpper er och glädjen fyller er.


/heartoflove o immanuel

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Deborah och John Petersén - 21 september 2008 06:08

Vem är Han? Denne vän för livet? Vad var det Han gjorde som gör att vi kan kalla Honom vän? Varför gjorde Han det Han gjorde? Ett sätt att förklara det på är att med ett Bibelord försöka förklara det! Joh.15.11-17 ”...

Av Deborah och John Petersén - 15 september 2008 23:57

Vet du vad sann lycka är? Jag tror för min del att du är så klok att du inte kommer att säga mycket pengar. Men kanske något av följande: att ha ett fast arbete, goda vänner, ett fast förhållande, familj, mat på bordet, tak över hu...

Av Deborah och John Petersén - 26 augusti 2008 16:55

Min fru läste igår kväll en artikel i Dagen om en undersökning som gjorts på Lapplandsveckan. 153 personer har fått svara på frågor om vad de ansåg vara synd. Resultatet visar på det som rubriken säger. Vi börjar med förhärdade kristn...

Av Deborah och John Petersén - 17 augusti 2008 00:26

Vi som kristna har ett ansvar: att stå upp för Jesus i alla lägen! Vi kan inte sitta och tiga med det vi vet är rätt. Och vi måste be för de som är har gått vilse i den här världen. Tala med dem som är vilseledda. Tala om för dem vem Jesus är och vad...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards