Direktlänk till inlägg 26 juli 2008

Närmare Dig Jesus

Av Deborah och John Petersén - 26 juli 2008 00:10

Guds frid du kristne eller sökande vän. Jag vill till att börja med bara tala om något som du antagligen redan vet, att – Jesus är vägen, sanningen och livet.

Jag skall även säga en annan självklarhet, som du åtminstone har hört talas om – och det är att det finns en annan väg som leder till lögn och evig död.


Och käre vän, det finns definitivt inga genvägar så som goda gärningar och att ha varit vänlig och tillmötesgående och även har en tro på Gud och är hur duktig och präktig som helst. Endast detta att du från ditt hjärta och med din fria vilja säger JA! Jesus förlåt mig mina synder och jag tror att DU är GUDS SON, som har dött för mig och uppstått och lever nu och sitter på vår FARS högra sida:

Det är genom att du närmar dig Jesus som Han närmar Sig dig – Han tvingar ingen att komma till Sig.

I den av människor nedskrivna kristna religionen, som bottnar i Guds tio budord, lagen, förkunnas det gärna den personliga prestationen och hur duktig och pliktkännande man är för sin egen äras skull. Men den religionen frälser ingen eller botar eller befriar ingen människa. Den leder bara till självrättfärdighet och religiös bundenhet.

Den av Jesus vunna segern på Golgata kors och genom de sår Guds dyre Son gavs av oss genom arvsynden, all den bloddrypande ångesten av att skiljas från Hans och vår Fader, om dock för tre dagar, bara där har vi vår frälsning, vår hälsa och frihet. Vi läser i andra Korintherbrevet i kapitel fem från vers elva och framåt till och med vers tjugoett.

Ambassadörer för Kristus
Jag vet alltså vad fruktan för Herren är och försöker därför vinna människor; Gud vet hurdan jag är, och jag hoppas att ni också gör det innerst inne. Jag vill inte rekommendera mig själv igen men ge er möjlighet att vara stolta över mig, så att ni kan bemöta dem som skryter med det som ligger på ytan och inte med det som finns i hjärtat. Har jag varit i extas, är det för Gud. Är jag sansad, är det för er. Kristi kärlek lämnar mig inget val, ty jag har förstått att om en har dött för alla, då har alla dött Och han har dött för alla, för att de som lever inte mer skall leva för sin egen skull utan för honom som dog och uppväcktes för dem. Därför bedömer jag inte längre någon på människors vis. Och om jag också har uppfattat Kristus på det sättet, så gör jag det inte nu längre. Den som är i Kristus är alltså en ny skapelse, det gamla är förbi, något nytt har kommit. Allt detta har sitt upphov i Gud, som har försonat oss med sig genom Kristus och ställt mig i försoningens tjänst. Ty Gud försonade hela världen med sig genom Kristus: han ställde inte människorna till svars för deras överträdelser, och han anförtrodde mig budskapet om denna försoning. Jag är alltså Kristi sändebud, och Gud manar er genom mig. Jag ber er på Kristi vägnar: låt försona er med Gud. Han som inte visste vad synd var, honom gjorde Gud till ett med synden för vår skull, för att vi genom honom skulle bli till ett med Guds rättfärdighet.

Vår önskan är att du som läser det här ska ta det till ditt hjärta. Börja med att söka Gud, inte så mycket i det som sker runt omkring utan att söka Guds vilja och Guds hjärta. Att i stillheten söka och finna Jesus. Det är då Han får som störst tillfälle att tala till dig. Han kan ge dig förlåtelse och upprättelse. Och det du behöver göra är att ta emot den och vila i det.

Ber om en välsignad dag för er alla

/heartoflove o immanuel

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Deborah och John Petersén - 21 september 2008 06:08

Vem är Han? Denne vän för livet? Vad var det Han gjorde som gör att vi kan kalla Honom vän? Varför gjorde Han det Han gjorde? Ett sätt att förklara det på är att med ett Bibelord försöka förklara det! Joh.15.11-17 ”...

Av Deborah och John Petersén - 15 september 2008 23:57

Vet du vad sann lycka är? Jag tror för min del att du är så klok att du inte kommer att säga mycket pengar. Men kanske något av följande: att ha ett fast arbete, goda vänner, ett fast förhållande, familj, mat på bordet, tak över hu...

Av Deborah och John Petersén - 26 augusti 2008 16:55

Min fru läste igår kväll en artikel i Dagen om en undersökning som gjorts på Lapplandsveckan. 153 personer har fått svara på frågor om vad de ansåg vara synd. Resultatet visar på det som rubriken säger. Vi börjar med förhärdade kristn...

Av Deborah och John Petersén - 17 augusti 2008 00:26

Vi som kristna har ett ansvar: att stå upp för Jesus i alla lägen! Vi kan inte sitta och tiga med det vi vet är rätt. Och vi måste be för de som är har gått vilse i den här världen. Tala med dem som är vilseledda. Tala om för dem vem Jesus är och vad...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards