Alla inlägg den 15 september 2008

Av Deborah och John Petersén - 15 september 2008 23:57

Vet du vad sann lycka är?

Jag tror för min del att du är så klok att du inte kommer att säga mycket pengar. Men kanske något av följande: att ha ett fast arbete, goda vänner, ett fast förhållande, familj, mat på bordet, tak över huvudet!

Men faktum är att sann lycka är det som sker, i det som kan tyckas vara, i det lilla!


Låt mig ge dig ett exempel. Jag satt på pendeltåget och läste i min engelska Bibel. Och var ganska så inne i mitt läsande. Så ska tåget stanna på en station och då kommer det fram en äldre kvinna och ger mig ett vykort. På kortet står det: ”Så älskade Gud ...” och Du är värdefull!


Jag blev så GLAD! Det var en så underbar uppmuntran! Ibland så räcker det med sånt som i sig kan verka vara litet så kan det visa sig vara så stort. Säg ett uppmuntrande ord, gör någon glad på ett enkelt sätt, få människor att verkligen känna sig värdefulla!


”Önskar dig en välsignad dag”


/heartoflove & immanuel

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards