Alla inlägg den 21 september 2008

Av Deborah och John Petersén - 21 september 2008 06:08

Vem är Han? Denne vän för livet? Vad var det Han gjorde som gör att vi kan kalla Honom vän? Varför gjorde Han det Han gjorde?


Ett sätt att förklara det på är att med ett Bibelord försöka förklara det!


Joh.15.11-17

Älska varandra”
Detta har jag sagt er för att min glädje skall vara i er och er glädje bli fullkomlig. Mitt bud är detta: att ni skall älska varandra så som jag har älskat er. Ingen har större kärlek än den som ger sitt liv för sina vänner. Ni är mina vänner om ni gör vad jag befaller er. Jag kallar er inte längre tjänare, ty en tjänare vet inte vad hans herre gör. Jag kallar er vänner, därför att jag har låtit er veta allt vad jag har hört av min fader. Ni har inte utvalt mig, utan jag har utvalt er och bestämt er till att gå ut i världen och bära frukt, frukt som består, och då skall Fadern ge er vad ni än ber honom om i mitt namn. Detta befaller jag er: att ni skall älska varandra.


Han gav alltså Sitt liv för oss! Han, som var så totalt utan synd, så totalt helig och ren. Han, älskade oss så mycket att Han frivilligt gav Sitt liv för oss. Han hade kunnat bett Gud Fader skicka änglar för att hämta hem Honom. Men det gjorde Han inte! Han tog vårt straff på Sig och Han tog våra sjukdomar på Sig. Bara för att Han älskar oss så högt! Ingen annan har visat en så stor kärlek.


”Jag kallar er inte längre tjänare, ty en tjänare vet inte vad hans herre gör. Jag kallar er vänner, därför att jag har låtit er veta allt vad jag har hört av min fader.” - förstår ni det här? Han kallar oss vänner! Han som utväljer oss – och inte vi själva. Han som vill att vi ska bära frukt. Han som befaller oss – att vi ska älska varandra. Han som är grunden för våra liv och för vår tro. Han som gjort allt för oss och som är den som kan befria, hela, frälsa.


Om du som läser det här inte redan har lärt känna Jesus – ta chansen att lära känna Honom som kallar dig Sin vän! Han längtar efter dig – Han vill att du ska söka Honom med ett ärligt och öppet hjärta. För om du gör det – så möter Han dig! Det finns inget bättre än att lära känna Jesus!


”Ha en välsignad dag”


/heartoflove & Immanuel

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards