Direktlänk till inlägg 17 juli 2008

Om lovsång - del 2

Av Deborah och John Petersén - 17 juli 2008 07:11

Vi vill tacka er kära vänner som har läst den förra bloggen på förhand. För att ni tog emot det budskapet i era hjärtan. Vi inleder också detta inlägg med en lovsång.


Jag sjunger ut

mitt lov till Dig

Du kungars Kung

jag älskar Dig

För bara Du

regerar över mig


Jag vill bara tjäna Dig

Dig och ingen annan

Du betyder allt för mig

Din kärlek är oändlig

Fram till Dig

jag nu kommer med min sång


Den sången skulle man kunna sjunga en hel dag. Bara för att Gud vår Far är den Han är och gör det Han gör genom Sin Son Jesus Kristus. Men det kanske finns någon av er som invänder: att det skulle bli tjatigt att sjunga den sången en hel dag. Därför vill vi påminna er om vad som står i Upp.4



När jag sedan tittade upp, såg jag en dörr som var öppen i himlen. Och samma röst som jag hade hört förut, som lät som en kraftig trumpetstöt, talade till mig och sa: Kom hit upp, så ska jag visa dig vad som ska hända i framtiden! Guds Ande grep mig och i samma ögonblick befann jag mig i himlen och såg en tron och någon som satt på den. Väldiga ljusknippen sköt ut från honom, som från en blixtrande diamant eller en gnistrande rubin. Och omkring tronen glimmade en regnbåge, som var som smaragd. Runt tronen stod tjugofyra mindre troner, och på dem satt tjugofyra äldste. Alla var klädda i vita kläder, och hade segerkransar på sina huvuden. Från tronen kom blixtar och dunder, och inne i åskmullret hördes röster. Alldeles framför tronen brann sju facklor, som representerade Guds sju andar. Framför tronen låg ett glittrande kristallhav. Fyra levande väsen, översållade av ögon både framtill och baktill, stod runt tronens fyra sidor. Den första av dessa varelser såg ut som ett lejon, den andra liknade en tjur, den tredje hade en människas ansikte, och den fjärde var som en örn, med vingarna utsträckta som i flykt. Varje varelse hade sex vingar, och mittpartierna av deras vingar var övertäckta av ögon. Dag och natt sa de utan uppehåll: Helig, helig, helig är Herren Gud allsmäktig - han som var och som är och som ska komma. Och när varelserna ger ära och pris och tack till honom som sitter på tronen, han som lever i evighet, faller de tjugofyra äldste ner framför honom och tillber honom, och kastar sina segerkransar framför honom och sjunger: Herre, du är värdig att ta emot äran och lovet och makten, för du har skapat allting. Eftersom du ville det, blev det skapat och kom till.



Vi vill avsluta med att ni ber tillsammans med oss den här bönen. Och det som är inom citationstecken är från psalm 332 ur Segertoner.

Jag vill ge Dig o Herre min lovsång” .
Du är värd all min lovsång och jag ber från mitt hjärta att Du ska ta emot den.
”Jag vill tacka med skönaste ord”
Egentligen finns det inte tillräckligt med superlativ för att uttrycka den tacksamhet och kärlek som jag känner till Dig, min Gud.
”för Din kärlek och nåd som är gränslös”
Herre, tack för att det inte finns någon större kärlek än Din och tack för att vi får komma till Dig med allt.
jag vill tacka för allt gott Du gjort.
Och därför vill jag nu proklamera – med stor frimodighet – att:
Jag vill göra mitt liv till en lovsång till Dig där var ton skall en hyllning till Dig bära. Och i dagar av glädje och dagar av sorg, vill jag leva var dag till Din ära


Den kursiverade texten inom citat är skriven av Christer Hultgren
http://sv.wikipedia.org/wiki/Christer_Hultgren


Gud välsigne er alla!

/heartoflove o immanuel

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Deborah och John Petersén - 21 september 2008 06:08

Vem är Han? Denne vän för livet? Vad var det Han gjorde som gör att vi kan kalla Honom vän? Varför gjorde Han det Han gjorde? Ett sätt att förklara det på är att med ett Bibelord försöka förklara det! Joh.15.11-17 ”...

Av Deborah och John Petersén - 15 september 2008 23:57

Vet du vad sann lycka är? Jag tror för min del att du är så klok att du inte kommer att säga mycket pengar. Men kanske något av följande: att ha ett fast arbete, goda vänner, ett fast förhållande, familj, mat på bordet, tak över hu...

Av Deborah och John Petersén - 26 augusti 2008 16:55

Min fru läste igår kväll en artikel i Dagen om en undersökning som gjorts på Lapplandsveckan. 153 personer har fått svara på frågor om vad de ansåg vara synd. Resultatet visar på det som rubriken säger. Vi börjar med förhärdade kristn...

Av Deborah och John Petersén - 17 augusti 2008 00:26

Vi som kristna har ett ansvar: att stå upp för Jesus i alla lägen! Vi kan inte sitta och tiga med det vi vet är rätt. Och vi måste be för de som är har gått vilse i den här världen. Tala med dem som är vilseledda. Tala om för dem vem Jesus är och vad...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards